Bu yüzden bütün hatalarım
Öğünmem bu yüzden
Bu yüzden kendimi
Özel önemli zannetmem
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden bütün saçmalamam
Yenilmem bu yüzden
Bu yüzden hala kendime güvensizliğim
Ne kadar az yol almışım
Ne kadar az
Yolun başındaymışım meğer
Elimde yalandan kocaman rengarenk
Geçici oyuncak zaferler
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden bütün korkularım
Gururum bu yüzden
Bu yüzden çocuk gibi korunmasızlığım
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden sonsuz endişem
Savunmam bu yüzden
Bu yüzden bir küçük iz bırakmak için didinmem
-------------------------------------
Şarkıların analizi yahut hayatın analizinin şarkılara yansıması...
Sezen Aksu'nun Küçüğüm adlı bu eseri bana Psikoloji Bilimi'nde Transaksiyonel Analiz yaklaşımını düşündürdü... Ebeveyn/Yetişkin/Çocuk yanların önemle vurgulaması ele alınması dikkate dokundu bu anlarda...Parça nakaratlarına Küçüğüm diye başlayıp çocuksu yana dair duygu/dürtülerle tamamlanırken,Çocuk Kimliği düşündüm tam da o anlarda.Korkular,Kaygılar,Endişeler,Önemli zannetmeler,rengarenk geçici oyuncak zaferler... İlkel yanımız isteklerimiz ve duygularımız...
Ardısıra Ebeveyn yan çaldı düşünce kapımı;dünya üzerinde nekadar aile varsa onlardan alınan kültlerden oluşur herbiri kendi içinde kendine has kendine özel diye tanımladım kendimce... Bütün içinde bir parça...
Yetişkin denilen??? Soran sorgulayan neden niçin nasıl ile, analiz eden araştıran yan(ımız). Bir olay ya da olgu ile karşılaşıldığında düşünce süzgecinin kullanılmasını gerektiren/bekleyen duruş! Duruş diyorum çünkü anlık karar istemez bu yan; DURmayı durup irdelemeyi ister;sağlıklı bir sonuca ve karara varabilmek adına...
Peki hayatta her dem mümkün müdür Yetişkin tarafı kullanabilmek?Bu sorunun en güzel cevabı ise İNSAN olabilmenin en doğal yanıdır masum kalabilmek Duygulara sahip olabilmek derim ben.Kararında kararınca yaşayabilmektir aslolan...
Bahsedilen Yetişkin ise Çocuğu ve Ebeveyni içinde barındıran Düşünce&Duygu armonisini ezgileştiren bir şarkıdır...
Demem o ki; Hayat notalar bütünlüğüdür, elimizde ise orkestramız;neyin nerde hangi notayı çalması gerektiğinin ayırdına vardığımız an ortaya çıkan eserin tınıları doyumsuz olacaktır...Ara ara yumuşak geçişler ara ara en coşkulu tınılar ve bazen bir okadar sert vuruşlar...
Kararında kararınca yaşanılıp ezgileştirilecek günlerimiz olması temennisi ile (;